Review Dragonball Z Kakarot

POSTED BY Peter januari 31, 2020

Dragonball Z Kakarot
DRAGONBALL Z Kakarot: Review
Dragonball Z Kakarot begint bij het begin van de Dragonball Saga. Je begint als goku en zijn zoon Gohan aan het grote avontuur, voordat de vijandelijke Sayains de aarde bereiken en naar mate door verder in het verhaal te komen, zal jij de redder moet worden van het universum. Dit zijn in grote lijnen ook de verhalen die wij door de jaren heen hebben gezien in andere Dragonball games. Maar behalve de vorige games heeft deze wel een groot verschil, Dragonball z Kakarot verteld de verhalen doormiddel met het RPG-systeem inplaats van de combat fighting style die we gewent zijn de afgelopen jaren. Zo geeft het dit deel een verfrissende speelstijl die deze game totaal verrassend maakt.

KA-ME-HA-ME-SAGAAAAAAAAAA
Dragonball Z Kakarot kent de bekende Dragonball saga’s denk hierbij aan de: Saiyan saga, Frieza Saga, Cell saga, en Buu Saga dit gaat gepaard met Vette Cut-scenes en verbluffende graphics. Als Dragonball z fan is dit een feest voor het oog, alle bekende momenten zijn verwerkt in deze game tot een mooi exemplaar. De game is in een sandbox setting neergezet en zo speel je met veel verschillende missies door de saga’s. Zo heb je de main missies maar ook sub missies van verschillende bekende en onbekende Dragonball z karakters, of als je je even verveelt ga je even lekker vissen voor voedsel en maak je het vervolgens als groot gerecht om zo bepaalde krachten sterker te maken of om bepaalde elementen te boosten, denk hierbij aan het tijdelijk verhogen van je snelheid of het versterken van je speciale aanvallen. In de game is een goede mix te vinden tussen Cut-scenes en echt spelen, soms speel je even lekker een tijdje door en word je daarna vermakelijk getrakteerd op een 3 min durende cut scene.

IEDEREEN KLAAR VOOR HET GEVECHT!
Dragonball Z Kakarot speel je niet alleen met het personage Goku, in deze game speel je met meerdere personages denk hierbij aan piccolo, Trunks, Gohan, Vegeta en ga zo maar door.

Niet alleen is het belangrijk dat je met meerder personage speelt ook moet je al deze personages levelen en upgraden, zo kent elk personage zijn eigen krachten, zijn eigen zwakke punten en sterke punten. Zo is het leuk om al deze personages naar jouw eigen hand te zetten en zo instellen dat jij goed uit de voeten komt met deze personages. Door deze speelstijl wissel je om de tijd van de gebeurtenis die gebeurt met je personage en blijft je drang om door te levelen zeker hangen en wordt stoppen met spelen toch wel heel moeilijk.

Dragon ball Soul Emblems
Dragonball Z Kakarot brengt voor het eerst het Soul Emblem Systeem met zich mee. Met dit RPG-systeem spaar je door de game bepaalde Soul emblems dit zijn bepaalde munten die je ontvangt als je personages helpt met missies of als je bepaalde personage tegen komt in de main story. Elk personage waar je een soul emblem van ontvangt heeft zijn eigen sterke punten, er zijn 7 categorieën waar je deze munten voor in kan zetten, zo heeft Trunks meer fighting skills en zo heeft een kami weer meer community skills waardoor je weer sneller kan levelen. Er zijn dus vele verschillende keuzes die jij kan maken om het naar jouw stijl en smaak te maken en om zo jou perfecte speel stijl te ontwikkelen tijdens het spelen.

VERDICT ON THE DRAGONBALL
Dragonball Z kakarot is een moderne open sandbox game voor zijn genre, die het verhaal verteld door de verschillende saga’s heen Ik heb mij de afgelopen tijd 40 à 45 uur compleet vermaakt met deze game. Reken er nog eens 20 uur extra bij als je echt alle extra missies, verzamel objecten , en misschien nog eens tegen alle vijanden tegen de saga vecht die je hebt terug gewenst met de dragonballs ( ja ook die kan je verzamelen in deze game) dan vermaak je je nog vele uren met deze game. Het combat-systeem zit redelijk goed in elkaar en met een 4 speciale krachten combo die gaande de weg aanpasbaar is door dat je je personage levelt is deze Dragonball game een echte must have voor elke Dragonball Z fan.