Review – Marvels Avengers

POSTED BY Peter september 18, 2020

Review Marvel’s Avengers

Hierbij de review van Marvel’s Avengers namens Tragiic Gaming die deze keer geschreven is door Dwayne. De review is gebaseerd op een onafhankelijke mening en wordt niet geschreven door Tragiic Gaming maar wel namens ons.

Story
Marvel’s Avengers begint met een korte intro waarin de basis besturing wordt uitgelegd en zo kom je er al snel achter wat het plot van het verhaal is. Hierna zal je in het kort door alle superhelden heen gaan om ze te leren kennen en te zien wat hun basis aanvallen zijn. Zodra dit over is en het spel begint zal je stap voor stap iedere Avanger spelen om hem zo goed te leren kennen en er goed mee overweg te kunnen. De story mode zelf zit goed in elkaar, het verhaal wordt duidelijk verteld en het is mooi om te zien dat de story los staat van de films waardoor het als een compleet nieuw verhaal voelt. Gedurende het spel Marvel’s Avengers zul je meerdere boss fights tegenkomen, de één is moeilijker dan de ander en dat houdt het spel leuk. Je hebt eventueel de optie om de moeilijkheidsgraad aan te passen mochten de gevechten te moeilijk of te makkelijk zijn. De volledige single player duurt niet al te lang maar is genoeg om alle Avengers goed te leren kennen en je voor te bereiden op de multiplayer.

Multiplayer
Zo goed als dat de single player voelt, voelt de multiplayer helaas niet. Wanneer jij de single player nog niet hebt uitgespeeld en toch de multiplayer wilt spelen wordt er direct gevraagd of jij akkoord gaat met spoilers, dit doen ze goed want zodra je de multiplayer hebt gespeeld wordt meteen alles unlocked. Wanneer je begint met de multiplayer zal jij één van de helden van de avengers moeten kiezen om missies mee te doen, per missie is het verschillend welke helden er mee

mogen doen en er mogen dan ook geen dubbele helden in deze missie zitten. Wanneer jij in de lobby zit kan je wachten tot er andere spelers bij komen of je kunt ervoor kiezen om de computer met je mee te laten spelen. Helaas heb ik ondervonden dat er weinig mensen de multiplayer speelde en hierdoor je al gauw geneigd was om met de computer samen te spelen. De AI van de computer is niet al te best waardoor ze soms erg lomp overkomen, niet goed meelopen en maar wat in de rondte slaan. Wanneer je dan toch met andere mensen speelt wordt het al snel ieder voor zich, rondom de missies is er een hoop te doen en vaak is het niet nodig om samen te spelen omdat de content dusdanig simpel is. Ook lijken de maps heel erg op elkaar en zijn de opdrachten ook niet heel verschillend, Hierdoor gaat de multiplayer snel vervelen. Dit samen met het feit dat het erg simpel is maakt de multiplayer erg saai en was ik er snel op uitgekeken.

Graphics
Laat ik beginnen met te zeggen dat ik de eerste versie van de Playstation 4 heb, mogelijk zijn hierdoor de graphics minder maar ik heb sinds de launch van de Playstation 4 weinig spellen gezien met zulke slechte graphics. Veel dingen zagen er erg nep en/of blokkerig uit en ook de kleuren waren niet wat ik verwacht van een spel anno 2020. Het voelde erg alsof het spel niet gereed was voor de lancering, dit kwam mede door alle bugs welke er in de eerste weken van het spel zaten. Zo kon ik bijvoorbeeld de eerste dagen geen multiplayer omdat ik door de grond was gezakt en zodra ik terug ging naar mijn laatste checkpoint, ik wederom op hetzelfde punt door de grond zakte. Pas toen ik verder kwam in de single player kon ik dit probleem omzeilen. Ook zitten er veel bugs in het springen en is het niet altijd even duidelijk waar je wel en niet kan komen, dit komt mede door de slechte graphics van het spel. Ook loading screens waren erg lang en soms liep het spel hierop vast waardoor je het spel opnieuw kon opstarten.

Vergelijking
Vanaf het begin voelde dit spel erg als het spel Destiny maar dan in een Marvel jasje, waarin ook de story mode een leuke verhaal lijn heeft maar zodra je in de multiplayer beland het erg veel van hetzelfde wordt echter heeft destiny endgame content en Marvels Avengers (nog) niet echt. Zoals met de meeste spellen tegenwoordig heeft ook Marvels Avengers de mogelijkheid tot het verbeteren van je karakters d.m.v. skill points. deze skillpoints voegen wel echt iets toe en geven je bepaalde keuzes om het spel te spelen met aanvallen zoals jij die wilt, ook dit is vergelijkbaar met de skill tree van Destiny. Verder is er nog een ingame shop waarin jij bepaalde skins en portraits kan kopen voor jouw helden. Deze kan je langzaam vrij spelen door het spel te spelen of je kan geld betalen om dit wat te versnellen, doordat het puur om cosmetics gaat maakt dit het spel gelukkig niet pay 2 win en is het gewoon een extra optie.

Game ten opzichte van trailer
Toen de trailer uit kwam had ik hoge verwachtingen van het spel, deze zijn deels waargemaakt door de story mode maar helaas werd dit succes niet doorgezet in de multiplayer. Daarnaast zagen de graphics er in de trailer erg goed uit maar vielen deze ook heel erg tegen.

Persoonlijke mening
Persoonlijk had ik hoge verwachtingen van dit spel, misschien wel té hoge verwachtingen. De story mode vond ik erg leuk om te spelen maar zodra ik aan de multiplayer begon viel dit toch allemaal heel erg tegen, het spel werd snel eentonig en dit samen met de slechte graphics en de vele bugs maakte het voor mij vaak een struggle om verder te willen spelen. Mocht er in de toekomst meer content komen en de bugs worden opgelost ga ik het spel mogelijk nog een poging geven.

Conclusie
Al met al een leuke single player ervaring maar deze is te kort om het spel leuk te houden. De multiplayer heeft te weinig content om het spel leuk te houden en dit maakt het spel toch wat aan de mindere kant, dit samen met de bugs en slechte graphics kom ik tot de volgende conclusie:

Marvel Avangers krijgt van Dwayne 2 van de 5 sterren en beveelt de game dus niet aan.